wpisz szukaną frazę
Szukaj

Branża z największą dynamiką zmian #opiniejuroraeffie cz. 12/2023

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2023 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy jurorów Effie Awards o branżę, w której intensywność zachodzących zmian społeczno-ekonomicznych wywołuje największy wpływ na dynamikę zmian strategii komunikacji marek.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Blisko 35% jurorów Effie Awards wskazuje branże Retail oraz FMCG jako te, w których  intensywność zachodzących zmian społeczno-ekonomicznych wywołuje największy wpływ na dynamikę zmian strategii komunikacji marek. Najmniej wskazań jurorów otrzymała branża Nieruchomości (3%) oraz Telefonii komórkowych (1%).

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

W najbliższym czasie będziemy świadkami wielu przełomów w obszarze komunikacji podyktowanych:

Z tej perspektywy w zasadzie każda branża przejdzie mniejszą lub większą rewolucję, co oczywiście będzie oznaczało także konieczność dostosowania strategii komunikacyjnych. Skuteczne dotarcie do konsumentów i budowanie z nimi trwałej relacji w coraz bardziej zindywidualizowanym i sfragmentaryzowanym świecie technologii i mediów wg mnie zmieni marki masowe, z największymi markami FMCG na froncie. Ale też farmację. Tę branżę postawiłabym na pewno wyżej, niż to wynika z badania. Jeżeli uświadomimy sobie, że za kilka lat nie będzie czegoś takiego jak „medium masowe” w dzisiejszym rozumieniu dotarcia 1: wielu w skali całej populacji, biznes zbudowany w oparciu o masowy marketing, bez danych 1st party, będzie musiał znaleźć nową skuteczną formułę przekonania coraz bardziej świadomych, wymagających i wyedukowanych konsumentów do siebie. I będzie miał więcej konkurencji, bo tradycyjna dystrybucja apteczna, będzie traciła na znaczeniu w tym sektorze a e-commerce da niszowym, wyspecjalizowanym produktom przewagę wśród konsumentów z zasobniejszym portfelem.

Mariaż dużych zbiorów danych z potencjałem analitycznym AI sprawi, że chlebem powszednim stanie się daleko posunięta segmentacja klientów na podstawie ich zachowań, zainteresowań, ale też i do pewnego stopnia przekonań, co będzie prowadzić do coraz większej personalizacji komunikacji, oferty, cen a nawet samych produktów. Na pewno pierwszą branżą, która z tego skorzysta, bo te dane o konsumentach ma i ma je w skali, będzie wspomniany w raporcie Retail i tu pełna zgoda. To się tak naprawdę dzieje już teraz.

Oczywiście nowe moce obliczeniowe dostępne szeroko w biznesie sprawią też, że automatyzacja wielu zadań, takich jak planowanie i zarządzanie kampaniami reklamowymi, tworzenie treści i prowadzenie analiz stanie się faktem.
Oby marketerzy dzięki temu mogli skupić się na bardziej kreatywnych i strategicznych zadaniach, co nam konsumentom przyniesie dodatkową wartość w postaci angażujących i innowacyjnych komunikatów reklamowych. Być może, a może nawet i na pewno, też takich „powered by AI” jak sam ten wpis.

Wypowiedz współtworzona była z Bardem. 

Share

Podobne artykuły